wtorek, 23 lipca 2013

babeczki kakaowe z budyniem

 Dzisiaj mam urodziny (23.07). Pierwsza życzenia złożyła mi Kinga (23:45), a kolejny był telefon od Pauliny, który odebrałam półprzytomna chwilę po północy. Nad ranem życzenia złożyli mi rodzice i dostałam prezent od siostry, który dzisiaj zaprezentuję na blogu. Jedną z rzeczy, którą dostałam były silikonowe foremki na babeczki. Nie byłabym sobą gdybym od razu ich nie wypróbowała, więc szybko znalazłyśmy (moja ulubiona kombinacja - prosty i szybki) przepis na babeczki z budyniem*.
  • 1 i 1/3 szkl mąki, 
  • 2 łyżki kakao, 
  • 0,5 szkl cukru, 
  • łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • 470 ml mleka (170+300), 
  • 1 jajko, 
  • 100 g masła (rozpuszczone i ostudzone), 
  • budyń waniliowy
Budyń przygotowujemy wg instrukcji na opakowani, jednak używamy 300 ml mleka. Studzimy, ale uważamy, żeby nie zrobił się kożuch (po prostu co jakiś czas mieszamy). W jednej misce mieszamy przesianą mąkę, kakao, proszek do pieczenia i cukier, a w drugiej 170 ml mleka, jajko i masło. Wszystkie składniki ze sobą mieszamy (oprócz budyniu). Do foremek nakładamy najpierw łyżkę ciasta, potem trochę budyniu i znowu nakładamy ciasto, tak aby budyń został 'zamknięty' w środku.
Pieczenie: 180 st. 25 min.




*oryginalny przepis: http://kuchniabeatki.blox.pl/2012/03/Kakaowe-muffinki-z-budyniem.html

1 komentarz:

  1. Kombinacja tych dwóch przymiotników(szybko i prosto ) bardzo mi pasuje do twojego stylu gotowania, no może jeszcze dodałabym, że słodko :D

    OdpowiedzUsuń