piątek, 3 maja 2013

following Gordon Ramsay (spiced apple cake recipe)

Poszukując inspiracji postanowiłam przetestować jeden z przepisów  Gordona Ramsay'a. Jako że miałam w domu tylko jabłka zdecydowałam się na spiced apple cake recipe. Moja mama chciała, abym zajęła się czymś naukowym, a nie pieczeniem, więc połączyłam przyjemne z pożytecznym, bo skorzystałam z przepisu w angielskiej wersji językowej xD
Efekt moich zmagań oceńcie sami :)


ciasto:
  • 125 g mąki,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • 50 g masła,
  • 1 jajko,
  • 1 łyżeczka esencji z wanilii,
  • 110 ml mleka,
  • starta skórka z 1 pomarańczy

masa jabłkowa:
  • 4 jabłka,
  • 50 g masła,
  • 2 łyżki miodu,
  • 100 g daktyli (ja zrobiłam bez),
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • 15 g płatków migdałowych
+ do podania: cukier puder, lody waniliowe

Nastawić piekarnik na 180 st. Mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier puder mieszamy w dużej misce. Następnie dodajemy masło i miksujemy. W drugiej misce łączymy jajko z mlekiem, a następnie dodajemy je do pierwszej miski. Mieszamy. Dodajemy troszeczkę skórki z pomarańczy i zostawiamy.
Teraz przechodzimy do "farszu". Obieramy, kroimy w plasterki jabłka i smażymy (na maśle). Podrzucamy chwilę jabłka na patelni i dodajemy miód. Gdy owoce zaczną się karmelizować dodajemy daktyle, cynamon i resztę skórki z pomarańczy.
Ramsay powlewał masę jabłczaną do osobnych naczyń, ja natomiast nie miałam takich miseczek, więc wlałam to po prostu do małej formy do pieczenia. Następnie masą do ciasta polewamy jabłka. Całość posypujemy płatkami migdałów i pieczemy 18 minut (180 st.). Podajemy ciepłe z gałką lodów na cieście (trzeba się śpieszyć, ponieważ lody zaczną się rozpuszczać).

A tu video instrukcja Gordona Ramseya:


1 komentarz: