piątek, 12 lipca 2013

owsiane ptasie mleczko

Idealne śniadanie? Szybkie, smaczne i sycące. Ale jak to wszystko połączyć, gdy zazwyczaj przygotowuję i jem śniadania "w biegu"? Owsiane Ptasie Mleczko jest odpowiedzią. Przygotowuje się wieczorem, a rano mam sporo czasu, aby je bez pośpiechu zjeść. W dodatku do przygotowania można użyć dowolnych owoców (ja wykorzystałam gruszki, ale muszę wypróbować też z malinami i borówkami amerykańskimi). Ważna jest dla mnie też to, że po zjedzeniu takiego śniadania czuję się najedzona, ale nie ociężała, czy napchana. Z drugiej strony mam pewność, że po wyjściu z domu nie zacznie mi burczeć w brzuchu. Nie pozostaje więc nic innego jak tylko brać się do pracy :)

Przepis:

  • 100g jogurtu greckiego, 
  • 50g płatków owsianych, 
  • łyżka otrębów, 
  • białka jajka (żółtek nie użyjemy, ale proponuje wykorzystać je do np. włoskiego deseru "Zabajone"), 
  • łyżka miodu, 
  • łyżeczka żelatyny lub agaru, 
  • szczypta soli, 
  • 1 gruszka (pokrojona w kostkę)

Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem (tak aby wrzątku było dwa razy więcej niż płatków) i odstawiamy do napęcznienia (5 min.). Następnie gotujemy płatki. W małej miseczce rozpuszczamy w małej ilości wody żelatynę, miód i sól. Pod koniec gotowania dodajemy zawartość miseczki do płatków. Dokładnie mieszamy i odstawiamy owsiankę do ostygnięcia. Po ochłodzeniu płatków dodajemy do nich jogurt grecki i białko (chwilę wcześniej ubite na sztywną pianę ze szczyptą soli). Powoli mieszamy, aby piana nie opadła. Na koniec dorzucamy gruszkę. Masę przekładamy do wysokich szklanek i wkładamy do lodówki na całą noc. Rano będzie na nas czekało pyszne śniadanie.

1 komentarz: