niedziela, 5 maja 2013

domowy chleb

Jakiś czas temu dostałam od Kingi przepis na chleb (lekko go zmodyfikowałam). Nie śpieszyło mi się z wypróbowaniem przepisu, gdyż musiałabym wyhodować zakwas. Ten jednak, na szczęście, dostałam od Kingi na przedwczorajszej cooking party. Tym samym czas wymówek się skończył. Trzeba było się wziąć do pracy.

  • 1 kg i dwie szkl mąki pszennej,
  • 1 szkl płatków owsianych, 
  • 1 szkl otrębów pszennych, 
  • 1 szkl ziaren słonecznika,
  • 1 szkl sezamu,
  • 1 łyżka cukru,
  • 2 łyżki soli,
  • 1 łyżka miodu rozpuszczonego w szklance wody,
  • 5 szkl wody,
  • zakwas (przepis na zakwas)

W dużej misce mieszamy wszystkie sypkie składniki. Dodajemy zakwas, miód i wodę. Dokładnie mieszamy. Z gotowego ciasta odkładamy około 3 łyżki (wkładamy do słoika i przechowujemy w lodówce jako kolejny zakwas). Formę keksową smarujemy olejem i przekładamy do niej resztę masy (2/3 wysokości) i przykrywamy ściereczką. Odkładamy na 12 godzin.
Wyrośnięte ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika (180 st.) i pieczemy przez 1h 20 min. Zaraz po wyjęciu z piekarnika wierzch chleba smarujemy olejem i jeszcze ciepły wyjmujemy z blaszek.

1 komentarz:

  1. No, jest i chleb! :D
    Aż dziwne, że u ciebie na blogu wcześniej niż u mnie się pojawił ;p

    OdpowiedzUsuń